Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wywala płyn chłodniczy - co może być przyczyną...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wywala płyn chłodniczy - co może być przyczyną...

    Dzięki za linka, ciekawy i na pewno pomocny, ale to było w 2012 r i pewnie teraz sa juz nowsze wersje softu i map, moze ktos wie gdzie takowe mogę znaleźć?

    [ Dodano: Pią 02 Sty, 15 18:26 ]
    Według opisu z linku żeby sprawdzić wersje softu trzeba długo trzymać SETUP ale trzymałem az mi palec zdrętwiał a wyświetlił sie tylko ekran z możliwością zmiany fal radiowych z FM na AM.

  • #2
    Wywala płyn chłodniczy - co może być przyczyną...

    Koledzy.
    Jest sobie auto, które zapala normalnie. Ale jak złapie temperaturę to szybciutko zaczyna wywalać płyn chłodniczy korkiem. Co (poza przepaloną UPG) może być przyczyną takiego stanu?
    I czy bez rozbierania silnika można jakoś (przynajmniej wstępnie) ocenić czy nie wystąpiło w silniku przegrzanie i jakieś poważniejsze uszkodzenie?
    Rzecz dotyczy wolnossącego silnika benzynowego...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz


    • #3
      Agamek12, zależy jakie to auto

      może być np. walnięty termostat, uszkodzone wentulatory
      zobacz jaki jest płyn w zbiorniczku- kolor i konsystencja oraz czy rury przy chłodnicy są twarde
      no i czy włączają się wiatraki
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz


      • #4
        Zacznij od sprawdzenia (podmiany) korka w zbiorniczku płynu/chłodnicy. Czasem się psuje i puszcza ciśnienie.
        OCTAVIA '01

        Komentarz


        • #5
          Sprawdź również czy ze zbiorniczka nie ulatują spaliny. Po prostu powąchaj opary, które się wydobywają.
          Możesz również udać się do serwisu, który sprawdzi zawartość CO2 w układzie chłodzenia.

          Komentarz


          • #6
            Agamek12, patrząc się na silnik w aucie stwierdzić można, że jest brudny

            Co powoduje bąbelki w układzie chłodzenia? Trzy rzeczy:
            1. gotujący się płyn chłodniczy
            2. przedostająca się do kanałów wodnych "kompresja" – czyli mieszanka paliwowo-powietrzna oraz spaliny
            3. wydostające się z zakamarków układu powietrze, będące wynikiem błędnie napełnionego układu.

            AD.1. Zjawisko to będzie nienormalnie występowało jedynie wtedy, kiedy układ chłodzenia z zamkniętego (ciśnieniowego) stanie się układem otwartym. W układach otwartych gotowanie się wody jest normalne, ale ostatnim układem otwartym były wehikuły pokroju pierwszych Fiatów 125p. Jeśli korek układu zamkniętego będzie uszkodzony, lub będzie odkręcony (lub np. ktoś uszkodzi gwint korka, aby ten nie mógł uszczelnić układu – sam widziałem to na własne oczy, zrobione przez fachowców z serwisu Hondy w Wałbrzychu bodajże), normalnym będzie, że po odpowiednio długim czasie pracy jednostki benzynowej może dochodzić do gotowania się płynu. Dodawanie gazu przy gotującym się płynie w przegrzanym ponad 100 st.C silniku nie powoduje wywalania gejzera płynu.

            AD.2. Tę przypadłość prosto wyczuć. Przy zakręconym korku zbiornika wyrównawczego, po pewnym czasie pracy silnika (szczególnie na podwyższonych obrotach), węże gumowe układu chłodzenia będą twarde / bardzo twarde, zaś po odkręceniu korka, prócz kipiejącego płynu powinno się dać odczuć zapach spalin wydobywający się z bąbelków. Poza tym stopień występowania bąbli w płynie będzie skorelowany z obrotami silnika – wolne obroty mało bąbelków, ostra przegazówka / utrzymywanie silnika na wysokich obrotach / strzały z pedału gazu i ze zbiorniczka wystrzelić może gejzer wrzątku. Scenariusz ten to nieszczelność pomiędzy komorami spalania a kanałami płaszcza wodnego. Najczęściej jest to uszczelka, rzadziej, co nie znaczy, że bardzo niespotykanie pęknięty blok (jeśli alu) / głowica / tuleja cylindrowa (jeśli jest to silnik z mokrymi tulejami cylindrów - patrz silnik K16 duetu Rover/Honda). Objaw taki może być efektem wcześniejszej innej usterki, która doprowadziła silnik do przegrzania, pokrzywienia elementów i rozszczelnienia komór spalania cylindrów.

            AD.3. To chyba prosto okiełznać – bąbelkowanie będzie stopniowo zanikało, nie będzie smrodu spalin, nie będzie twardych węży – raz porządnie odpowietrzony układ, który nie zawiera żadnych usterek czy nieszczelności rozwiązuje ten scenariusz.

            Jakakolwiek diagnostyka, czy to przegrzanie silnika, czy coś jest w nim pokrzywione i czy cokolwiek trzeba wymieniać wymaga rozebrania silnika i sprawdzenia czasem tylko uszczelki, czasem głowicy, czasem nawet bloku silnika.

            [ Dodano: Sob 08 Lut, 14 23:11 ]
            a, no i oczywiście takie sprawdzanie to precyzyjne pomiary z przyrządami do tego celu służącymi - na oko to chłop w szpitalu....
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz


            • #7
              Temat się zdezaktualizował.
              Interesujące mnie auto miało być zadbanym, czystym, niepoobijanym z jedynie "wywalającym" płyn silnikiem, a na miejscu okazało się być zaniedbanym, zużytym i wrośniętym w ziemię wrakiem wymagającym nieco więcej nakładów, niż zakładana przeze mnie wymiana UPG...
              Klientem miała być Xsara Picasso 1.6i '01.
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz


              • #8
                Agamek12, a Ty dalej szukasz auta ? a co u Marcina ? sam nie wiem czy sprzedał czy co ..
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez leszekmw
                  Agamek12, a Ty dalej szukasz auta ? a co u Marcina ? sam nie wiem czy sprzedał czy co ..
                  Kuzyn mi podrzucił, że jakiś ojciec jego znajomego ma do sprzedania zadbaną Xsare Picasso z wywalającym płyn chłodniczy silnikiem - miała kosztować ~4kzł. A że żona troszkę mi przebąkuje, że chciałaby latem mieć czym jeździć z dziewczynami, to chciałem jej kupić. Na miejscu okazał się być ten wóz stojącym od kilku miesięcy złomem.
                  A czy szukam sobie...? Szukam, ale idzie mi to jak krew z nosa... Za dużo bym chciał, a za mało mam kasy :? No i czasu mi brakuje...
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    Za dużo bym chciał, a za mało mam kasy
                    Na brakujaca reszte, mozna wziac kredycik
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz


                    • #11
                      gebek, to nie jest kwestia braku pieniędzy. Po prostu założyłem sobie pewien limit i jego się trzymam.
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X